Pers & Media

Why people are so important to us

Waarom mensen zo belangrijk voor ons zijn

Al 125 jaar maakt Poggenpohl niet alleen eersteklas keukens, ook neemt het bedrijf van het begin af aan deel aan het leven van de mensen.

Daarom is het alleen maar consequent, om het merk en de communicatie nog sterker daarop te richten. Poggenpohl verrast in de productievestiging Herford en op de beurs in Milaan internationale handelaren en journalisten met het innovatieve product +VENOVO, een dynamische imagefilm, een emotionele website en een stil, voortreffelijk merkboek. Dit alles wordt gepresenteerd in de nieuw ingerichte showrooms in Herford en Milaan.

"Ieder mens is anders, ieder mens is gelijk", is een van de zinnen in het nieuwe merkboek van Poggenpohl. Op de foto's zijn mensen te zien, geen modellen: op straten, in musea en cafeetjes. Wandelend in de duinen of in hun huis op verschillende plaatsen in de wereld. "Ieder mens is in beweging, ieder mens staat stil" en iedereen doet dat op zijn eigen manier.

Open staan voor de mensen en hun uiteenlopende levensconcepten is dat, wat Poggenpohl met de fotoserie duidelijk en op geslaagde wijze demonstreert. De imagefilm gaat dieper in op het thema en vertelt over het veelzijdige leven van de mensen in een globale wereld. Je voelt de city beats en de stilte van de natuur, herkent jezelf hierin terug en voelt: buiten heeft binnen nodig. Binnen is buiten. Het Poggenpohl-team is voor deze film op reis gegaan naar de mensen van deze wereld, om die nog beter te begrijpen in de diversiteit en diepte van hun behoeftes.

De consequentie voor Poggenpohl: keuken is gewoon dat wat een keuken voor de mens moet zijn. Werkruimte of professionele werkplaats, belevingsruimte of part time office, afgesloten of middelpunt van het huis. Want de keuken maakt het mogelijk om je uitsluitend op jezelf te concentreren, maar ook om familie of vrienden te ontmoeten. Soms is de keuken dominant en chic, soms ingetogen en stil geïntegreerd in de woonruimte. Poggenpohl creëert de ruimte hiervoor. Geheel individueel, op het hoogste niveau.

Ook de nieuwe website brengt klanten in deze open, veelzijdige wereld van Poggenpohl en maakt duidelijk: mens – blijf zoals je bent, wij maken de keuken daarvoor. De beelden en teksten die de afgelopen maanden zijn ontstaan, foto's en video's, on- en offline, worden nu samengevoegd tot een nieuw, sfeervol merkbeeld. Uit deze actuele interpretatie van de kernwaarden van Poggenpohl blijkt de beweeglijkheid van een middenstandsbedrijf, waarvoor gemakzucht geen optie is.

Over Poggenpohl

Poggenpohl was en is een pionier: al 125 jaar ontwikkelen, realiseren en produceren wij keukens op luxeniveau in onze vestiging in Herford. De mensen en hun wensen, de maatschappelijke veranderingen en de blik in de toekomst staan daarbij voor ons centraal. Nationaal en internationaal. Wereldwijd bieden 450 Poggenpohl studio's een uitstekend advies en designcompetentie met als doelstelling, de voorstellingen van de klanten over 'hun' perfecte keuken om te zetten.

Perscontact Poggenpohl: