Pers & Media

Kitchen Concept +MODO by Poggenpohl

+MODO – creatieve superklasse

Er is sprake van een meesterstuk op designgebied: 13 jaar nadat +MODO werd getoond op de vakbeurzen van deze wereld, is de vraag naar deze buitengewone keuken groter dan ooit tevoren.

Herford, 15 september 2018. Architect Jorge Pensi heeft zich laten inspireren door een radicale gedachte, toen hij besloot om het gedeelte tussen werkblad en onderkasten te openen, om enerzijds een luchtiger uiterlijk te creëren en anderzijds een vlak dat veelzijdig gebruikt en vormgegeven kan worden. Pensi is er hierdoor in geslaagd het 13 cm dikke werkblad een zin te geven, namelijk dak boven later individueel gearrangeerde accessoires. Van vazen tot kunstvoorwerpen en van potten tot duur porselein. Het werkblad lijkt te zweven door het fijne uiterlijk van de in kleur te variëren steunen.

Een bijzonder detail van de tussenruimte zijn de uittrekplateaus die onzichtbaar bovenop de onderkasten zijn gemonteerd. Deze kunnen moeiteloos worden uitgetrokken en daardoor probleemloos worden gevuld. Optionele glazen wanden veranderen deze trays in chique vitrines waarin zelfs keukengerei op fraaie wijze kan worden gepresenteerd.

Met de vrijstaande kast +STAGE kan +MODO functioneel worden uitgebreid, voor mensen die niet zozeer de strenge opstelling van een inbouwkeuken zoeken, maar veeleer een creatieve plek voor hun leven thuis.

Over Poggenpohl
Poggenpohl was en is pionier: al meer dan 125 jaar ontwikkelt, realiseert en produceert het bedrijf keukens op luxeniveau in de vestiging in Herford. De mensen en hun wensen, de maatschappelijke veranderingen en de blik in de toekomst staan daarbij voor Poggenpohl centraal. Nationaal en internationaal. Wereldwijd bieden 450 Poggenpohl studio's een uitstekend advies en designcompetentie met als doelstelling, de voorstellingen van de klanten over 'hun' perfecte keuken om te zetten.

Perscontact Poggenpohl:

PDF-Download: +MODO – creatieve superklasse.pdf