Pers & Media

20180907_Poggenpohl Presseinformation_LBR Ranking 2018

Poggenpohl behoort tot de TOP 5 van de Duitse luxe-ondernemingen

125-jarige bedrijfsgeschiedenis, grote bekendheid, duurzaam design, innovatieve prestaties en de nieuwe inspirerende merkperformance werpen hun vruchten af. Poggenpohl staat op plaats 4 van de TOP 50 van Duitse luxe-ondernemingen.

Om de twee jaar kiezen vertegenwoordigers van adviesbureaus EY, INLUX en KEYLENS de TOP 50 van de Duitse luxe-ondernemingen uit een lijst van circa 100 als luxebedrijven geïdentificeerde ondernemingen.

Naast de ondernemingsperformance onderzoekt de ranking hoe fit de betreffende producent voor de toekomst is op basis van subcategorieën als digitalisering, innovatie, duurzaamheid en het centraal stellen van de klant. Nieuw is het bepalen van het klantbeeld en daardoor de sterkte van het merk op basis van een uitgebreide klantenenquête. Poggenpohl overtuigde met zijn toekomstgerichte bedrijfsstrategie op het gebied van innovatie, merk en duurzaamheid evenals door verstrekkende bekendheid.

„Wij zijn verheugd dat wij tot de TOP 5 van de Duitse luxe-ondernemingen behoren en zien deze beoordeling als een bevestiging van onze merkfilosofie. Het was en is ons streven om de keuken steeds verder te brengen en hierbij de mensen en hun gevarieerde behoeften centraal te stellen. Bovendien is ons er veel aan gelegen om individuele wensen van onze internationale klanten te verwezenlijken”, aldus Gernot Mang, bedrijfsleider van Poggenpohl.

Volgens analyses van EY geeft de Duitse luxemarkt blijk van stabiele groeipercentages. Deze zal tot 2025 groeien van 65 miljard euro naar een totaal volume van 88,7 miljard euro. Interieurinrichting en vooral designkeukens leveren daaraan een grote bijdrage, aangezien zij van de positieve situatie van de onroerend-goed-markt profiteren.

Over Poggenpohl
Poggenpohl was en is pionier: al 125 jaar ontwikkelt, realiseert en produceert het bedrijf keukens op luxeniveau in de vestiging in Herford. De mensen en hun wensen, de maatschappelijke veranderingen en de blik in de toekomst staan daarbij voor Poggenpohl centraal. Nationaal en internationaal. Wereldwijd bieden 450 Poggenpohl studio's een uitstekend advies en designcompetentie met als doelstelling, de voorstellingen van de klanten over 'hun' perfecte keuken om te zetten.

Perscontact Poggenpohl:

Poggenpohl press contact: