Pers & Media

+SEGMENTO Y

+SEGMENTO Y Als zwart, wit en grijs met elkaar gaan communiceren

Poggenpohl creëert met +SEGMENTO Y een verbluffende nieuwe interpretatie van een bestaande collectie en stelt zich daarmee open voor jonge doelgroepen. De keukens worden bij de première op de Küchenmeile A30 in mat i.p.v. glanzend getoond, met grafische accenten of vrije combinaties van witte, zwarte en grijze vlakken.

Herford, 15 september 2018. Wit is de kleur van de stilte, een 'non sound'. Zwart is mysterieus, bescheiden en arrogant. Grijs is zowel het nieuwe wit als zwart. Het is meer dan een modegril. Het geeft de wereld om ons heen meer orde en rust.

Poggenpohl toont tijdens de Küchenmeile A30 iets nieuws, uitzonderlijks en presenteert met +SEGMENTO Y een frisse nieuwe interpretatie van de +SEGMENTO-collectie. Een keuken die niets wil, maar alles kan. Met tot op de centimeter nauwkeurig aangepaste panelen en plafonds die van ruimtes een gesloten geheel maken. Met matte oppervlakken die het totale ensemble een tijdloos modern uiterlijk geven en die van vingerafdrukken geen lelijk keuken-tattoo maken.

De keukens die bij de huisbeurs in Herford worden getoond tijdens de Küchenmeile A30 zijn streng monochroom, maar ook in combinaties van zwart en wit of grijs en wit te zien. Bijzondere effecten ontstaan bijvoorbeeld door contrasterende greeplijsten. Het lijkt wel alsof Piet Mondriaan hieraan heeft meegewerkt of dat het futurisme van de jaren '60 zijn sporen heeft achtergelaten.

+SEGMENTO Y wordt in verschillende combinaties getoond. Met een beetje fantasie zijn er voor klanten talrijke vormgevingsvarianten te zien. En nog iets anders maakt deze nieuwe lijn zo opvallend: Poggenpohl stelt zich hiermee duidelijk en nadrukkelijk open voor jonge doelgroepen. Gernot Mang, Managing Director van Poggenpohl, daarover: „Luxe is tegenwoordig in verschillende prijsklassen te vinden. Waarom zouden jonge mensen niet profiteren van de kwaliteit en het design van ons bedrijf. Bovendien geeft +SEGMENTO Y de handel de mogelijkheid om met een nieuw, esthetisch concept ook nieuwe consumentengroepen aan te spreken en door het samenspel van de kleuren meer op de individuele wensen van klanten in te gaan. Iets nieuws maken uit iets bestaands, is zowel efficiënt als duurzaam. “

Over Poggenpohl
Poggenpohl was en is pionier: al meer dan 125 jaar ontwikkelt, realiseert en produceert het bedrijf keukens op luxeniveau in de vestiging in Herford. De mensen en hun wensen, de maatschappelijke veranderingen en de blik in de toekomst staan daarbij voor Poggenpohl centraal. Nationaal en internationaal. Wereldwijd bieden 450 Poggenpohl studio's een uitstekend advies en designcompetentie met als doelstelling, de voorstellingen van de klanten over 'hun' perfecte keuken om te zetten.

Perscontact Poggenpohl:

PDF-Download: +SEGMENTO Y Als zwart, wit en grijs met elkaar gaan communiceren.pdf